Quatsch, zere voeten en liftdienst - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Arnique Pouls - WaarBenJij.nu Quatsch, zere voeten en liftdienst - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Arnique Pouls - WaarBenJij.nu

Quatsch, zere voeten en liftdienst

Door: Arnique

Blijf op de hoogte en volg Arnique

03 September 2014 | Duitsland, Berlijn

Jaa hoor heb ik weer! Twee dagen voordat ik zou vertrekken struikel ik over een drempel van 1 cm en terwijl ik daar (nog enigszins lachend) op de grond lig is het eerste wat ik hoor: 'Stommerik!!' Ja dat was mijn allerliefste moeder... Toen ze doorhad dat het toch meer lachen als een boer met kiespijn was vroeg ze toch maar even hoe het ging ;). Niet echt goed, dus de volgende dag maar meteen naar de dokter gegaan en helaas een scheur in mijn enkelband. Niet heel erg fijn als je in de bediening gaat werken.

Ondanks dit alles had ik nog ontzettend veel zin om naar Berlijn te gaan. Ik had een lekkere eersteklas plek in de trein gereserveerd en zat in een coupé met een heerlijk chagrijnige Nederlandse man (letterlijk heerlijk chagrijnig want hij leek ontzettend veel op Bradley Cooper! Dat dan weer wel ;)). Na een extra reistijd van anderhalf uur vanwege een boom op het spoor, en een toch wel erg lange taxireis vanwege een taxichauffeur die zijn nieuwe navigatiesysteem nog moest leren gebruiken kwam ik aan in mijn leuke appartement voor het komende half jaar. Daar werd ik vrolijk ontvangen door Sarah (van haar neem ik de kamer over).
De volgende dag leerde ik mijn huisgenoot kennen, Alexander, die ook in de horeca werkt en ontzettend grappig is (denk ik dan, ik kon er niet heel veel van volgen maar Sarah heeft een half uur de slappe lach gehad toen ik om uitleg vroeg zei hij: nur Quatsch! Dat leer ik je nog wel :) ). Verder heb ik niet veel uitgevoerd in het weekend aangezien lopen nog niet echt goed ging en ik maandag mijn eerste afspraak had bij het hotel en ik mijn voet zoveel mogelijk rust wilde geven.

Maandag ging ik dus langs voor mijn kennismakingsgesprek, die ontzettend goed ging. Ik werd een beetje wegwijs gemaakt in het hotel en aan heel veel mensen voorgesteld waar ik me geen een naam meer van kan herinneren. Ze vertelde me dat ik nog een dag vrij had en dat ik woensdag om 7 uur (yeah! -.- ) mocht beginnen. Dinsdag ben ik lekker gaan lunchen op het alexanderplatz, op tijd naar bed gegaan en lekker zenuwachtig zitten wezen voor de dag erna. Vanochtend ging dan ook om 5 uur de wekker, en stond ik (om half zes) vol goede moed op (in ieder geval een poging tot goede moed, meer kan ik niet aan zo vroeg hoor!). Het begon allemaal prima ik kreeg een rondleiding bij het ontbijtbuffet en ik kwam erachter dat het niet heel veel verschilde met mijn vorige baantjes in de horeca. Ik was dus al lekker bezig toen de restaurant chef kwam zeggen dat ze voor mij wat anders te doen hadden zodat mijn voet nog even kon rusten. Ik kreeg liftdienst, ik kan je vertellen dat dit echt het saaiste is wat ik ooit heb moeten doen! Er was een event in de suite waar je een pasje voor nodig had om de lift te kunnen nemen. Ik moest dus voor iedereen die bij het event hoorde het pasje voor de scanner houden en dat was het. Ik moet wel zeggen dat mijn gute Morgen nu wel ausgezeichnet is aangezien ik dit toch wel minstens 200 keer heb gezegd vandaag. Gelukkig waren dit maar korte shifts van een half uur en mocht ik tussendoor toch wat leukere klusjes doen. Zo heb ik voor alle events van deze week de menukaarten ontworpen en hier en daar nog bijgesprongen. De komende paar dagen blijf ik op de banqueting afdeling staan om daar van alles en nog wat te doen (gelukkig geen liftdienst meer!). En als het goed is kom ik dit weekend echt in de service te staan.

Dit was het wel zo'n beetje, zodra ik weer wat leuks heb meegemaakt laat ik het wel weten :)

  • 03 September 2014 - 20:18

    Corine:

    Hallo arnique.
    Ich deinen Fuß gehts wieder etwas besser.
    Wir wünschen dir viel Glück und vor allem viel Spaß bei deine Arbeit.
    Het berichtje is heel leuk geschreven.
    Liebe Grüße aus Österreich

  • 03 September 2014 - 23:36

    Monique Indemans:

    Die allerliefste moeder van jou heeft genoten van jouw verslag!!
    Heel veel liefs xxxxx

  • 05 September 2014 - 12:00

    Yante:

    Gute Morgen, hopelijk heb je het leuk met je zere voet en ik vond jouw stukje interessant.
    Ich liebe dich!!!! Kusjes van Yante

  • 05 September 2014 - 12:05

    Mickey Visser:

    Fantastisch Arnique ! Wat schrijf je leuk ! We want more :-)
    Rustig aan met je voet, voor zo ver mogelijk, en veel plezier !
    Liefs van Mick

  • 05 September 2014 - 15:13

    Bep:

    Hallo Arnique.
    We wensen je veel sterkte met je voet. Onderschat de beschadiging niet!
    Je verslag is erg sprekend. Veel plezier nog in Berlijn!
    Groetjes van Bep en Gerard

  • 05 September 2014 - 15:52

    Jack En Lenie:

    Ha Arnique,
    Leuk verslag,weblijven je volgen,
    heel veel succes,en hopelijk herstelt je voet voorspoedig.
    Groetjes,Jack en Lenie

  • 05 September 2014 - 17:48

    Gemma:

    Ha-ha Arnique,
    Ich freue mich jetzt schon auf deine Follow-up-Geschichten und Abenteuer :-)
    Toi-toi-toi und Hals- und Beinbruch wünsche ich dir in Berlin (aber das letzte meine ich natürlich nicht buchstäblich :-))
    Tjuss von Gemma

  • 06 September 2014 - 00:02

    Els:

    Hallo Arnique,
    Schön deine Erfahrungen zu lesen. Ik freue mich schon auf das nächste Mal.
    Stärke mit dem Fuss.

    Grüsse und Erfolg bei der Arbeit,
    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Arnique

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 2324

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 31 December 2014

Stage in Berlijn

Landen bezocht: